Meglátó - a budai bringás-

Bringa-túrák a Pilisben és a Visegrádi-hegységben. - De, miért a hegyek ? :) A blog fotótárhelye betelt és ha kíváncsi vagy a folytatásra, keresd a: www.meglatoii.hupont.hu - n a: Meglátó 2 a budai bringás- t

2012. március

-eszméletlen jó idő a tekerésre-


Beütött a jó idő.

Most már semmi sem tart vissza a rendszeres bringázástól, hát csapjunk bele...

A hét elején még csak délutáni tekerésre "futotta", ezért rövid körök voltak a Dél-budai területen...de jellemző akadályok azért voltak.

gazdagret_fele.jpg

gazdagret_fele....jpg

Aztán kisebb kanyar a Tétényi fennsíkon át Háros felé, ahol a Dunaparton a bringa-gyalog elején egy "érdekes" elhelyezésű behajtani tilos KRESZ tábla kérte a rácsodálkozást.

es_szembol_ki_jon.jpg

A végén kissé megnyugodtam, hogy nem lesz szemből sem gépjármű forgalom.

hol_az_1_iranyu...jpg

A délutáni Dél-budai körök általában az BME felé folytatódnak,

az_egyetem_elott.jpg

miert_ne_a_bringa-gyalogon.jpg

majd később felfelé a Kacsa utcában a Vérmező irányába.

a_kacsa_utcaban.jpg

Itt sem "tisztelik" néhányan a bringa utat...

p3080639.jpg

Nehogy feledésbe merüljön...


De, most már foglalkozzunk pozitív dolgokkal is és menjünk az északi limes felé. 

Március 18. Irány a Pilis.

Először rövidebb cserkésző út következik Solymár felé és vissza a Hármashatár hegy keleti oldalánál.

Hűvösvölgy után fellihegve a domb oldalon átlépve Budapest határát a solymári Kerekhegyre érkeztem.

budapest_vege.jpg

Épületek jócskán, de itt nincs mit fotózni, ezért irány a lejtő és a vasútállomás közelében látogatás következett Solymár várában.

a_solymari_var.jpg

feltaras.jpg

a_varudvar.jpg

A vártól nem messze, bányató...

viznyero_banyato.jpg

Aztán az erdőben kaptatva elérve egy betonutat megnyugodtam...

nehogy_szemlet_nelkul_legyen_az_erdo.jpg

...ez már BudapestI,III. kerület, pedig a környéken nincs meghirdetve lomtalanítás.

Lefelé a Testvérhegyről jó tempóban a Dunapartig, ahol a jó idő által kicsalt bringásokkal lehetett találkozni.

jo_az_ido.jpg

kie_lehet.jpg

"Kipányvázva", árnyékban...vajh, kié lehetNevetés ?

Ez a kör, nagyjából 50 km volt. Jól esett.


Most már jöhet valamivel hosszabb út is. Nézzük csak mi jöhet számításba?

Március 20., irány Szentendre

Mivel a tél vége felé a nagy csandás terepen még nem lehetett közlekedni és mert mostmár szárazabb az idő nézzük, hogy lehet eljutni a Kőhegyen lévő menedékházhoz.

Nem nagyon szeretem a közutakat, illetve inkább az ott keletkező kipuffogó gázokat magamba szívni, ezért a célt a Dunaparton vezető bringaúton közelítem meg.

Szentendrén irány a patakpart és kisvártatva már lihegek is felfelé a kisebb nagyobb változatossággal fűszerezett emelkedőkön.

nem_csipke_rongyika_varbejarata.jpg

Ez nem önálló tereptárgy. Valamikor egy szőlőskert bejárata lehetett...

Innen elég meredek kaptató, labdányi kődarabokkal jócskán ellátva, tehát terekrés nuku. Lehet felfelé tolni a bringát végig.Rosszall

És egyszer csak...

szentendre_fentrol.jpg

 Szentendre...fentről

szentendre_kohegy_menedekhaz_1.jpg

és az úticél, a menedékház.

Némi pihenés és kaja, majd körülnézés;

de_hol_van_az_ogre....jpg

ki_lehet_ez....jpg

napfurdo.jpg

...de ogreval nem találkoztam. Igaz, mocsár sincsNevetés

elmenoben.jpg

Távozóban.

Kicsit távolabb;a Petőfi pihenő

petofi_piheno.jpg

Letekintve

kohegyrol_lenezve.jpg

Aztán irány a lejtő.

lentrol_a_petofi_piheno.jpg

Onnan jöttem.

Pomáz felől már síma az út  Szentendre irányába, ahol az OMV kút mögött megpillantottam a bringaút vége táblát... - kidöntve-.

szentendre_hatara_az_omv_mogott_tenyleg_nincs_tovabb_brinagut.jpg

Aztán néhány méterrel távolabb Budakalász irányában, parkosítás miatt egy darabon kissé beszűkült az út... és

szentendre_felol_beszukitve.jpg

innen hazafelé még kb. 25 km.

Az egész táv, úgy 60 km lehetett.


Az időjárás kíváló, ezért a következő napok is az aktív mozgás jegyében teltek.

Kisebb, 25-35 km-es tekerések többnyire Dél-Budán.

Szemlélődés a majdani új Zöld Pardonnál, ahol szorgos tevékenység folyik.

Állítólag április 19.-n nyitnak.

Egy "gyöngyszem" a Lágymányosi-Rákóczi hídról

p3210710.jpg


Március 26.

Tartós a jó idő. Most már viszonylag hosszabb táv is beiktatható. Irány Tahi, majd át a Szentendrei szigetre és fel Kisorosziba.

A terv útközben módosult. Először átkelést terveztem Visegrád-Szentgyörgypusztánál, de 3 percet csúsztam és a legközelebbi átkelési időpont egy óra múlva.

Ez sok.

Irány vissza és a pihenőt már Leányfalunál a rév mellett töltöttem akkor, amikor az átkelő hajó még csak Kisoroszi felé fordult.

Jó volt.

9:30. és 15:30. között

97 km. 


Következő nap

március 27.

Irány Visegrád


Indulás 9:15.-kor és a szokásos Duna parti szakaszon végig fel Visegrádra.

A budai rakparton a szokásos út szorosan a Duna mellett, majd az elmaradhatatlan zötykölődés a Római parton és később terepezés a gáti feltört aszfalton, majd folytatás az erdei rekettyésben a szentendrei bringa útig, amelynek első szakaszának aszfalt rétegét már kezdi felnyomni az út alatti gyökérzet.

Szentendrén a szokásos lassúzás, Leányfalunál a bringagyászon 3 km hosszban ismét terep-bringa, aztán Tahi felé a 11-esen Dunabogdány az útirány.

Bogdány felé a bringaút elégedettséggel töltött el. Nem lehet ellene kifogást tenni.

Ezután ismét a 11-esen Visegrádig.

Visegrád. Nézelődés a parton.

dunakanyarvisegrad.jpg

hatterbennagymaros.jpg

fellegvar_felleggel.jpg

Aztán irány haza.

Lupánál kis pihenő...

hazafele_a_lupai_atkelonel.jpg

...majd tovább.

Érkezés 15:30.

95 km volt.

Március 28.

Két hosszúzás után, most egy rövdebbet a Pilis felé


Szokás szerint, most is az utcasarkon dőlt el, hogy merre?

Akkor irány a Hűvösvölgy-Solymár-Zsíroshegy-Pilisszentlászló-Pilisvörösvár-Csobánka-Pilisborosjenő-Üröm-Óbuda útvonal.

Az első nagyobb megálló egy kopár nyúlvány Zsíroshegyen.

zsiroshegy.jpg

Ahonnan látni a következő célt, a Kevélyeket Csobánka fölött.

cel_a_masik_oldal.jpg

Aztán irány az erdő a jó meredek ösvényeken és kb. 30 perc múlva már a pilisszentiváni uton nyomtam.

Innen egy jobbos Pilisvörösvár irányába, majd rá a Csobánka felé vezető útra egy balos után.

Na, innen húzós volt felfelé a csobánkai gerincig.

Aztán egy kellemes terep a Kevélyek mellett a pilisborosjenői  "Egri várig".

pilisborosjeno_egri_var.jpg

onnan_szembol_a_zsiroshegyrol_erkeztem.jpg

Pilisborosjenő felől a távoli Zsíroshegy. Jó kis terep.

Innen kis kacskaringó után a 10-es út, majd irány Óbudán át a rakpart.

Egészen kellemes volt a hazafelé út, de egy kis intermezzó törént a Margit híd előtti szakaszon.

14:50.-kor, jó tempóban úgy 25 km/h-val haladva a BUSZ sáv melletti pályán, egy hang szólalt meg mögöttem: "Miért középen mész Te barom?"

A mellettem lévő BUSZ sávban haladó EBV-294 rendszámú taxiból a sáfőr szólt be/ki emígyen.

Sose fogom tőle már megtudni, hogy miért kellett volna egy olyan sávban közlekednem, ahol csak buszok, taxik és a megkülönböztető jelzésüket használó járművek közlekedhetnek.

Hajjaj...

Hiába, az élet nem habostorta.


Most pihenő napok következnek, mert lánc és fogaskoszorú csere vár rá:

p8230395.jpg

Kell a kényeztetés Király





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 7
Heti: 25
Havi: 13
Össz.: 139 194

Látogatottság növelés
Oldal: Március 2012.
Meglátó - a budai bringás- - © 2008 - 2024 - meglato.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »